Upravit profil
Herectví studoval nejprve v Národní divadelní škole v New Dillí (1970-73) a pak v Indickém filmovém a televizním institutu v Púně (1974-76). Po přesídlení do Bombaje založil experimentální divadelní soubor Majma, s nímž uvedl premiérově hru...
Životopis
Herectví studoval nejprve v Národní divadelní škole v New Dillí (1970-73) a pak v Indickém filmovém a televizním institutu v Púně (1974-76). Po přesídlení do Bombaje založil experimentální divadelní soubor Majma, s nímž uvedl premiérově hru Udhwastha Dharmashala v divadle Prithvi Theatre herce a režiséra Shashiho Kapoora.
Ve filmu začínal v pol. 70. let a díky svému vzhledu často ztělesňuje venkovské typy, jako byl např. drobný bengálský rolník Hari Mondal v dramatu Vzestup (r. S. Benegal), rozhněvaný obyvatel slumu Nahari v životopisné fresce Gándhí (r. R. Attenborough) a tkadlec z vylidněné pouštní vesnice v metaforickém příběhu Genesis (r. M. Sen).
Jako jeden z mála indických herců byl v 90. letech hojně obsazován také evropskými a americkými režiséry: rolník Hasari Pal, který přišel s rodinou do Kalkaty hledat obživu, v psychologickém snímku podle knihy Diminiqua La Pierra Město radosti (r. R. Joffé); podivínský lékař Vijay Alezias, který daruje pokousanému šéfredaktorovi (Jack Nicholson) ochranný amulet, v hororu Vlk (r. M. Nichols); předák bouřících se indických dělníků Abdullah v dobrodružném filmu Lovci lvů (r. S. Hopkins); přísný otec početné pákistánské rodiny Khanových, o jejichž osudech v britském Salfordu poč. 70. let vypráví komedie Východ je Východ (r. D. O'Connor).
V roce 2000 pobýval pracovně v České republice při příležitosti natáčení válečného dramatu Člověk v zoo (r. R. Ziman), v němž vytvořil postavu veterináře z válkou ohrožené zoologické zahrady.
Byl hostem MFF v Karlových Varech 1984, kde byl oceněn za roli mladého policisty s intelektuálními ambicemi Ananta, který se pro svou emoční labilitu dostane do sporu s majitelem herny, v psychologické studii Polopravda (r. G. Nihalani).
Ve filmu začínal v pol. 70. let a díky svému vzhledu často ztělesňuje venkovské typy, jako byl např. drobný bengálský rolník Hari Mondal v dramatu Vzestup (r. S. Benegal), rozhněvaný obyvatel slumu Nahari v životopisné fresce Gándhí (r. R. Attenborough) a tkadlec z vylidněné pouštní vesnice v metaforickém příběhu Genesis (r. M. Sen).
Jako jeden z mála indických herců byl v 90. letech hojně obsazován také evropskými a americkými režiséry: rolník Hasari Pal, který přišel s rodinou do Kalkaty hledat obživu, v psychologickém snímku podle knihy Diminiqua La Pierra Město radosti (r. R. Joffé); podivínský lékař Vijay Alezias, který daruje pokousanému šéfredaktorovi (Jack Nicholson) ochranný amulet, v hororu Vlk (r. M. Nichols); předák bouřících se indických dělníků Abdullah v dobrodružném filmu Lovci lvů (r. S. Hopkins); přísný otec početné pákistánské rodiny Khanových, o jejichž osudech v britském Salfordu poč. 70. let vypráví komedie Východ je Východ (r. D. O'Connor).
V roce 2000 pobýval pracovně v České republice při příležitosti natáčení válečného dramatu Člověk v zoo (r. R. Ziman), v němž vytvořil postavu veterináře z válkou ohrožené zoologické zahrady.
Byl hostem MFF v Karlových Varech 1984, kde byl oceněn za roli mladého policisty s intelektuálními ambicemi Ananta, který se pro svou emoční labilitu dostane do sporu s majitelem herny, v psychologické studii Polopravda (r. G. Nihalani).