Svou hereckou dráhu zahájila v jedenácti letech na divadle, kde pod režijním vedením Luchina Viscontiho, Luigiho Squarziny, Luca Ronconiho, Giorgia Strehlera a Orazia Costy účinkovala v klasickém repertoáru, sahajícím od Shakespeara a Goldoniho...

Životopis

Svou hereckou dráhu zahájila v jedenácti letech na divadle, kde pod režijním vedením Luchina Viscontiho, Luigiho Squarziny, Luca Ronconiho, Giorgia Strehlera a Orazia Costy účinkovala v klasickém repertoáru, sahajícím od Shakespeara a Goldoniho až po Čechova a Brechta.

Když jí bylo čtrnáct let, svěřil jí Visconti první film. roli jedné z dcer knížete Saliny (Burt Lancaster) ve svém společensko-historickém dramatu podle románové fresky Giuseppa Tomasiho di Lampedusa Gepard.

Po několika menších partech jí přinesla mezinárodní uznání, cenu na MFF v Cannes 1970 a Donatellova Davida 1970, úloha pevné, statečné a rozhodné vesnické ženy Erselie, manželky uvědomělého zedníka (Massimo Ranieri), ve film. přepisu stejnojmenného sociálně-kritického románu Vasca Pratoliniho Metello (r. M. Bolognini).

Historický kostým a postavy poddajných, osudem těžce zkoušených mladých žen z dávné i nedávné minulosti jí byly souzeny ještě v několika dalších filmech: mladá dělnice Berthe, kterou její milenec (Massimo Ranieri) dožene až k prostituci, ve film. adaptaci románu Charles-Louise Philippa Bubu z Montparnassu (r. M. Bolognini); unesená dívka Bergamotte, jejíž snoubenec (Francis Huster) ji po dlouhém hledání nalezne provdanou za jednoho šlechtice, v historické milostné komedii z 15. století Příběh velmi dobrého a veselého Colinota Košilatého (r. N. Companeezová).

Lepší uplatnění však častokrát nalezla spíše ve Francii, kde mj. zaujala psychologicky složitým a náročným portrétem inteligentní a nezávislé současné dívky volnějších mravů přezdívané Mado, která opovrhuje konvenční morálkou a za únik z jejího dosavadního způsobu života zaplatí životem její padesátiletý milenec (Michel Piccoli), ve společensko-kritickém dramatu Mado (r. C. Sautet).