Po studiu herectví na Stockholmské dramatické škole se stala členkou stockholmského Královského dramatického divadla, na jehož jevišti vytvořila hlavní ženské postavy ve Strindbergově Hře snů (1986), v Shakespeareových dramatech Hamlet (1986) a...

Životopis

Po studiu herectví na Stockholmské dramatické škole se stala členkou stockholmského Královského dramatického divadla, na jehož jevišti vytvořila hlavní ženské postavy ve Strindbergově Hře snů (1986), v Shakespeareových dramatech Hamlet (1986) a Zimní pohádka (1994), v Ibsenově Noře (1989).

Už na začátku své divadelní dráhy spolupracovala s režisérem Ingmarem Bergmanem, s jehož jménem je pak spojena většina jejích významných hereckých kreací. Bergman jí svěřil roli mladičké služky Maj ve své rodinné film. fresce Fanny a Alexandr.

Do mezinárodního povědomí se však mnohem výrazněji zapsala úlohou Anny Kerblom Bergmanové (Bergmanovy maminky), za jejíž ztvárnění v rodinném melodramatu podle Bergmanovy autobiografické předlohy Dobrá vůle (r. B. August) byla oceněna na MFF v Cannes 1992.

Další uznání (Stříbrný Hugo na MFF v Chicagu 1997) získala za roli Anny Bergmanové v komorním melodramatu podle Bergmanova scénáře Soukromé zpovědi (r. L. Ullmannová).

Vytvořila titulní roli Marie Nazaretské v biblickém TV dramatu Marie, Matka Boží.

Jejím druhým manželem byl v letech 1991-97 režisér Bille August, s nímž má tři dcery (Agnes, Asta a Alba).