Po ukončení hereckých studií na Vysoké škole divadelního a film. umění v Budapešti zahájil svoji uměleckou dráhu v oblastním divadle v Kecskemétu, pak působil v avantgardním Divadle 25, v Národním divadle a od roku 1978 v budapešťském divadle...
Životopis
Po ukončení hereckých studií na Vysoké škole divadelního a film. umění v Budapešti zahájil svoji uměleckou dráhu v oblastním divadle v Kecskemétu, pak působil v avantgardním Divadle 25, v Národním divadle a od roku 1978 v budapešťském divadle Népszínház.
Jeho první film. úlohou byla ústřední postava komunisty-revolucionáře Imreho Sallaie, odsouzeného v roce 1932 horthyovskou justicí k smrti, který ve vězení před popravou bilancuje vlastní minulost, v dramatu podle románu Gyuly Hernádiho Rudé rekviem (r. F. Grunwalsky).
Působivý portrét citově a psychicky rozpolceného muže, sužovaného strachem a nedůvěrou, vytvořil v úloze odbojáře Jánose Biró, jenž před koncem války představuje z konspiračních důvodů falešného manžela cizí vdané ženě (Ildikó Bánságiová), v psychologickém komorním dramatu Vypůjčený domov (r. I. Szabó).
Se složitými milostnými problémy se potýkají i některé další jeho postavy ve významných filmech: Miklós, soupeřící v jedné domácnosti o svou dosavadní družku (Mariann Erdősová) s jejím temperamentním manželem (Károly Eperjes), v psychologickém dramatu manželské nevěry Lehké ublížení na těle (r. Gy. Szomjas); důstojník z povolání Dönci Horváth, jehož manželka-novinářka (Grażyna Szapołowská) naváže milostný poměr se svou kolegyní z redakce (Jadwiga Cieślaková-Jankowská), v politicko-kritickém dramatu z 50. let podle předlohy Erzsébet Galgócziové Jiný pohled (r. K. Makk); polský lékař Jan, jehož osudovou láskou se stala německá lékařka (Hannelore Elsnerová), v melodramatu Zelený pták (r. I. Szabó); ženatý ředitel školy Stefanics, do něhož je nešťastně zamilovaná mladá učitelka (Johanna Ter Steegerová), v dramatu Milá Emmo, drahá Bobi (r. I. Szabó); titulní hrdina s nadpřirozenými schopnostmi v podobenství Mág Šimon (r. I. Enyediová).
Jeho první film. úlohou byla ústřední postava komunisty-revolucionáře Imreho Sallaie, odsouzeného v roce 1932 horthyovskou justicí k smrti, který ve vězení před popravou bilancuje vlastní minulost, v dramatu podle románu Gyuly Hernádiho Rudé rekviem (r. F. Grunwalsky).
Působivý portrét citově a psychicky rozpolceného muže, sužovaného strachem a nedůvěrou, vytvořil v úloze odbojáře Jánose Biró, jenž před koncem války představuje z konspiračních důvodů falešného manžela cizí vdané ženě (Ildikó Bánságiová), v psychologickém komorním dramatu Vypůjčený domov (r. I. Szabó).
Se složitými milostnými problémy se potýkají i některé další jeho postavy ve významných filmech: Miklós, soupeřící v jedné domácnosti o svou dosavadní družku (Mariann Erdősová) s jejím temperamentním manželem (Károly Eperjes), v psychologickém dramatu manželské nevěry Lehké ublížení na těle (r. Gy. Szomjas); důstojník z povolání Dönci Horváth, jehož manželka-novinářka (Grażyna Szapołowská) naváže milostný poměr se svou kolegyní z redakce (Jadwiga Cieślaková-Jankowská), v politicko-kritickém dramatu z 50. let podle předlohy Erzsébet Galgócziové Jiný pohled (r. K. Makk); polský lékař Jan, jehož osudovou láskou se stala německá lékařka (Hannelore Elsnerová), v melodramatu Zelený pták (r. I. Szabó); ženatý ředitel školy Stefanics, do něhož je nešťastně zamilovaná mladá učitelka (Johanna Ter Steegerová), v dramatu Milá Emmo, drahá Bobi (r. I. Szabó); titulní hrdina s nadpřirozenými schopnostmi v podobenství Mág Šimon (r. I. Enyediová).