Jeden z nejvýraznějších a nejvyhledávanějších kameramanů mladší generace pochází z Litvy. Když v roce 2001 ukončil FAMU (katedra kamery), měl za sebou už studium televizní režie a herectví na Múzické akademii v rodném Vilniusu. Už během studií...

Životopis

Jeden z nejvýraznějších a nejvyhledávanějších kameramanů mladší generace pochází z Litvy. Když v roce 2001 ukončil FAMU (katedra kamery), měl za sebou už studium televizní režie a herectví na Múzické akademii v rodném Vilniusu. Už během studií sbíraly jeho filmy přední ceny na českých i mezinárodních festivalech: s dokumentem NOEMOVA ARCHA (1995, 10 min.) vyhrál Ramunas Mezinárodní studentský festival v Lodži, pětiminutová barevná etuda LETNÍ ČAS DLOUHÝCH LETŮ (1997, 16mm) zvítězila na festivalu FAMU (Maxim za nejlepší film, kameru a zvláštní cena FITES) a reprezentovala ČR v Cannes a Oberhausenu, Ramunasův krátký film NÁMOŘNICKÝ WALTZ (2000, 5 min, 35.mm) si přivezl první cenu z festivalu v Chotěbuzi atd. S Alicí Nellis snímal už její celovečerní debut ENE BENE (1999) a spolupracoval s ní rovněž na makingu SVĚT PODLE SVĚRÁKA (2000), zachycujícího vznik velkofilmu Tmavomodrý svět. Při této příležitosti dostal nabídku dělat u Svěrákova cinemascopického projektu druhou kameru (natočil například melancholické záběry letadel v ranní mlze, které pak Jan Svěrák použil pod úvodními titulky). V roce 2001 realizoval s režisérem Romanem Vávrou jeho středometrážní tv film SKŘÍŇ (super 16 mm) a s Alicí Nellis natočil její druhý celovečerní film VÝLET.