Sandro Rosell i Feliu, socio číslo 12 556. Člen vedení a jeden z nejbližších spolupracovníků Joana Laporty z let 2003 - 2005. Narodil se 6. března 1964 Jaume Rosellovi, který byl sportovním ředitelem Barcelony za prezidentského působení Agustího...
Životopis
Sandro Rosell i Feliu, socio číslo 12 556. Člen vedení a jeden z nejbližších spolupracovníků Joana Laporty z let 2003 - 2005. Narodil se 6. března 1964 Jaume Rosellovi, který byl sportovním ředitelem Barcelony za prezidentského působení Agustího Montala (první polovina 70. let). Ženatý, otec dvou dcer. Celý svůj život spojoval se sportem. "Některá má rozhodnutí jsem dělal takříkajíc v běhu," píše na své internetové stránce. Jako mladý chlapec podával míče na Nou Campu, aktivně hrával v týmech jako jsou Sant Andreu či Sants.
Absolvoval obchodní a právní školu ESADE v Barceloně, vystudoval obor administrativa v obchodu. Po úspěšném studiu nastoupil k práci do firmy Myrurgia, prodával parfémy na blízkém východě. V roce 1990 spolupracoval s Olympijským výborem při organizaci Letních olympijských her v Barceloně (1992). Od toho okamžiku již na sportovních pozicích setrval. Nejdříve pracoval v marketingové firmě ISL, poté pro Nike (nejdříve ve Španělsku, následně několik let v Brazílii).
Během svého pobytu v Jižní Americe se sblížil se členy vedení Brazilské fotbalové federace (CBF). Díky tomu navázal těsné kontakty s lidmi, jakými jsou Ricardo Teixerię (bývalý prezident CBF) nebo trenér Luis Felipe Scolari. Zapomenout nesmíme také na tehdy ještě mladého Ronaldinha, pozdější hvězdu Barcelony, kterého Rosell přivedl coby náhradu za neuskutečněný příchod Davida Beckhama.
Do hlavního města Katalánska se Rosell vrátil roku 2002. Vzápětí zakládá vlastní marketingovou firmu Bonus Sport Marketing (BSM), zaměřující se na organizaci sportovních akcí (Rosell v rámci volebního programu slíbil, že v případě vítězství svoji firmu prodá, aby nedocházelo ke střetům zájmů).
V roce 2003 přijal od nového prezidenta Barcelony, Joana Laporty, nabídku na spolupráci. Stal se sportovním viceprezidentem. Svoji funkci zastával přes dva roky. Rezignoval roku 2005 kvůli neshodám s Laportou. Podílel se nicméně na příchodu již zmíněného Ronaldinha, Edmílsona, Márqueze a Deca. Odmítal na druhou stranu zakoupit Eto'oa...
V roce 2010 se Rosell odhodlal ke kandidatuře na klubového prezidenta. Socios se snažil úspěšně oslovit heslem "Barça jednotná a pro všechny." V hospodářských otázkách chce prosazovat transparentnost a profesionalitu, hledat nové příjmy a snažit se o vyrovnaný rozpočet.
PROGRAM SANDRA ROSELLA
Hodnoty a identita klubu:
1) Jsme víc než jen klub a Katalánsko musí být hlavní součástí Barçy.
Barça byla katalánským klubem a takovým i zůstane.
2) Barça je nezávislá a sociálně orientovaná.
Barça je politicky pluralitní a demokratická.
3) Barça má své teritorium, kterým je Katalánsko.
4) Konsolidace mezinárodních projektů Barçy.
Práce na zvyšování poštu fanoušků v zahraničí, zvýšení příjmů z prostředků ze zahraničí.
5) Solidárnost Barçy, aktivní charitativní činnost.
Nadace musí být odrazem práce klubu. Aktivní a skutečný partner, zakořeněný v katalánských hodnotách.
6) Prezident i celé vedení musí být integrovaní, otevření, upřímní, transparentní, profesionální, etičtí a tvrdě pracující.
Vše regulováno etickým kodexem.
7) Respekt a harmonie v rámci organizace.
Musíme udržovat dobré vztahy s veřejnými organizacemi okolo Barcelony.
Socios:
1) Fanoušci jsou jediným opravdovým vlastníkem klubu.
Členství v klubu znamená maximální angažovanost.
2) Tvorba projektu Peñya del Barça.
Fankluby budou mít určitou autonomii a budou moci do jisté míry ovlivňovat dění v klubu.
3) Vztahy mezi vedením a členy klubu, demokratizace klubu.
Informování o všech rozhodnutích a zvýšení účasti socios na dění v klubu. Užití nových internetových technologií, aby byla Barcelona blíže fanouškům.
4) Speciální výhody pro členy klubu a další skupiny.
Všichni členové mají stejná práva, ale různé potřeby. Členství v klubu má přinášet pestrou škálu výhod nejen v rámci zápasů, ale v průběhu celého roku.
Sportovní otázky:
1) Konsolidace "Sportovního modelu Barçy," jak fotbalu, tak ostatních odvětví.
Zvolit model pro všechny sportovní sekce na 10 - 15 let dopředu se zachováním současné politiky a současných trenérů.
2) Rozvýjení sportovního modelu v rámci La Másia.
Vychovávání talentů nejen z Katalánska, ale i z akademií po celém světě.
3) Přestupy jen při příznivé ekonomické situaci.
Plánování nových kontraktů a přestupů podle hospodářské situace klubu.
4) Komercionalizace sportovního projektu na Ciudad Esportiva Joan Gamper a systémy školení.
Exportování a podpora modelu Barçy v celém světě.
5) Prezentace Barçy jako unikátního klubu na celém světě.
Sjednocení všech sekcí. Zvýšená pozornost na basketbal, hokej nebo fotbal žen.
Dědictví a klubové objekty:
1) Les Corts: unikátní místo na celém světě.
Les Corts je srdcem barcelonistů. Chceme vytvořit místo, kde budou členové klubu i hosté cítit hrdost nad Barcelonou. Chceme upravit Nou Camp uvnitř, vybudovat nový Palau Blaugrana a areál okolo.
2) Jiná majetková aktivita.
Pokusíme se zastavit prodej pozemků, na kterých stojí Mini Estadi.
3) Úprava mobilnosti a dostupnosti.
Vytvoření skupiny, která bude pracovat na zlepšení mobility a zvýšení pohodlí místním lidem z okolí areálu.
4) Zekologičtění všech objektů Barçy.
Ekonomická sféra:
1) Zvýšení příjmů, snížení výdajů. Zredukování dluhu.
Úprava finanční situace klubu, zvýšení příjmů skrze nové zdroje, snížení a zrušení nepotřebných výdajů ve všech sférách.
2) Lepší řízení.
Profesionalizace vedení, obsazení postů nejlepšími odborníky.
Projekt Barça 2020.
Všechny výše uvedené plány spadají do projektu Barça 2020. Během nejbližších 10 let se má Barcelona stát unikátním klubem, stojícím na celosvětové podpoře milionů fanoušků. Silný klub, zakládající si na svém kulturním dědictví. Klub pluralitní, transparentní a sportovně úspěšný.
Absolvoval obchodní a právní školu ESADE v Barceloně, vystudoval obor administrativa v obchodu. Po úspěšném studiu nastoupil k práci do firmy Myrurgia, prodával parfémy na blízkém východě. V roce 1990 spolupracoval s Olympijským výborem při organizaci Letních olympijských her v Barceloně (1992). Od toho okamžiku již na sportovních pozicích setrval. Nejdříve pracoval v marketingové firmě ISL, poté pro Nike (nejdříve ve Španělsku, následně několik let v Brazílii).
Během svého pobytu v Jižní Americe se sblížil se členy vedení Brazilské fotbalové federace (CBF). Díky tomu navázal těsné kontakty s lidmi, jakými jsou Ricardo Teixerię (bývalý prezident CBF) nebo trenér Luis Felipe Scolari. Zapomenout nesmíme také na tehdy ještě mladého Ronaldinha, pozdější hvězdu Barcelony, kterého Rosell přivedl coby náhradu za neuskutečněný příchod Davida Beckhama.
Do hlavního města Katalánska se Rosell vrátil roku 2002. Vzápětí zakládá vlastní marketingovou firmu Bonus Sport Marketing (BSM), zaměřující se na organizaci sportovních akcí (Rosell v rámci volebního programu slíbil, že v případě vítězství svoji firmu prodá, aby nedocházelo ke střetům zájmů).
V roce 2003 přijal od nového prezidenta Barcelony, Joana Laporty, nabídku na spolupráci. Stal se sportovním viceprezidentem. Svoji funkci zastával přes dva roky. Rezignoval roku 2005 kvůli neshodám s Laportou. Podílel se nicméně na příchodu již zmíněného Ronaldinha, Edmílsona, Márqueze a Deca. Odmítal na druhou stranu zakoupit Eto'oa...
V roce 2010 se Rosell odhodlal ke kandidatuře na klubového prezidenta. Socios se snažil úspěšně oslovit heslem "Barça jednotná a pro všechny." V hospodářských otázkách chce prosazovat transparentnost a profesionalitu, hledat nové příjmy a snažit se o vyrovnaný rozpočet.
PROGRAM SANDRA ROSELLA
Hodnoty a identita klubu:
1) Jsme víc než jen klub a Katalánsko musí být hlavní součástí Barçy.
Barça byla katalánským klubem a takovým i zůstane.
2) Barça je nezávislá a sociálně orientovaná.
Barça je politicky pluralitní a demokratická.
3) Barça má své teritorium, kterým je Katalánsko.
4) Konsolidace mezinárodních projektů Barçy.
Práce na zvyšování poštu fanoušků v zahraničí, zvýšení příjmů z prostředků ze zahraničí.
5) Solidárnost Barçy, aktivní charitativní činnost.
Nadace musí být odrazem práce klubu. Aktivní a skutečný partner, zakořeněný v katalánských hodnotách.
6) Prezident i celé vedení musí být integrovaní, otevření, upřímní, transparentní, profesionální, etičtí a tvrdě pracující.
Vše regulováno etickým kodexem.
7) Respekt a harmonie v rámci organizace.
Musíme udržovat dobré vztahy s veřejnými organizacemi okolo Barcelony.
Socios:
1) Fanoušci jsou jediným opravdovým vlastníkem klubu.
Členství v klubu znamená maximální angažovanost.
2) Tvorba projektu Peñya del Barça.
Fankluby budou mít určitou autonomii a budou moci do jisté míry ovlivňovat dění v klubu.
3) Vztahy mezi vedením a členy klubu, demokratizace klubu.
Informování o všech rozhodnutích a zvýšení účasti socios na dění v klubu. Užití nových internetových technologií, aby byla Barcelona blíže fanouškům.
4) Speciální výhody pro členy klubu a další skupiny.
Všichni členové mají stejná práva, ale různé potřeby. Členství v klubu má přinášet pestrou škálu výhod nejen v rámci zápasů, ale v průběhu celého roku.
Sportovní otázky:
1) Konsolidace "Sportovního modelu Barçy," jak fotbalu, tak ostatních odvětví.
Zvolit model pro všechny sportovní sekce na 10 - 15 let dopředu se zachováním současné politiky a současných trenérů.
2) Rozvýjení sportovního modelu v rámci La Másia.
Vychovávání talentů nejen z Katalánska, ale i z akademií po celém světě.
3) Přestupy jen při příznivé ekonomické situaci.
Plánování nových kontraktů a přestupů podle hospodářské situace klubu.
4) Komercionalizace sportovního projektu na Ciudad Esportiva Joan Gamper a systémy školení.
Exportování a podpora modelu Barçy v celém světě.
5) Prezentace Barçy jako unikátního klubu na celém světě.
Sjednocení všech sekcí. Zvýšená pozornost na basketbal, hokej nebo fotbal žen.
Dědictví a klubové objekty:
1) Les Corts: unikátní místo na celém světě.
Les Corts je srdcem barcelonistů. Chceme vytvořit místo, kde budou členové klubu i hosté cítit hrdost nad Barcelonou. Chceme upravit Nou Camp uvnitř, vybudovat nový Palau Blaugrana a areál okolo.
2) Jiná majetková aktivita.
Pokusíme se zastavit prodej pozemků, na kterých stojí Mini Estadi.
3) Úprava mobilnosti a dostupnosti.
Vytvoření skupiny, která bude pracovat na zlepšení mobility a zvýšení pohodlí místním lidem z okolí areálu.
4) Zekologičtění všech objektů Barçy.
Ekonomická sféra:
1) Zvýšení příjmů, snížení výdajů. Zredukování dluhu.
Úprava finanční situace klubu, zvýšení příjmů skrze nové zdroje, snížení a zrušení nepotřebných výdajů ve všech sférách.
2) Lepší řízení.
Profesionalizace vedení, obsazení postů nejlepšími odborníky.
Projekt Barça 2020.
Všechny výše uvedené plány spadají do projektu Barça 2020. Během nejbližších 10 let se má Barcelona stát unikátním klubem, stojícím na celosvětové podpoře milionů fanoušků. Silný klub, zakládající si na svém kulturním dědictví. Klub pluralitní, transparentní a sportovně úspěšný.