Hobby: snowboard, mountain-biking, surfing, fitness, football, Oblíbená trať: Monako, Španělsko, Japonsko Oblíbené pití: Red Bull Oblíbené jídlo: těstoviny Stav: zadaný, přítelkyně - Hanna Prater Vzor: Michael Schumacher 1. závodní auto:...

Životopis

Hobby: snowboard, mountain-biking, surfing, fitness, football,
Oblíbená trať: Monako, Španělsko, Japonsko
Oblíbené pití: Red Bull
Oblíbené jídlo: těstoviny
Stav: zadaný, přítelkyně - Hanna Prater
Vzor: Michael Schumacher
1. závodní auto: motokára
1.závod: 1995
1.test do F1:27.9.2005
1 oficiální závod v F1:25.8.2006

Sebastian Vettel se narodil 3. července 1987 v Heppenheimu, je to německý pilot Formule 1.
Sebastian poprvé závodil již ve svých 7letech v motokárách. Netrvalo dlouho, a Seb slavil svoje první vítězství.

Od Grand Prix Turecka 2006 byl testovacím a zároveň rezervním jezdcem týmu BMW Sauber. Díky účasti v pátečním volném tréninku před touto grand prix se Vettel stal nejmladším závodníkem, který se kdy objevil v závodu formule 1, bylu mu 19 let a 53 dní. Stal se také nejmladším závodníkem v historii formule 1, který získal v závodě alespoň bod.

V současnosti závodí za tým Red Bull Racing, kde od sezony 2009 v kokpitu vystřídal Davida Coultharda. V roce 2010 se stal mistrem světa.


Vettel začínal závodit na motokárách v roce 1995. V této kategorii získal mnoho různých titulů.

Rok 1997 mu přinesl titul mistra Německa.
Byl jendoznačně lepší, než ostatní, a nikdo mu nemohl konkurovat.

V roce 1998 přešel na evropskou 'scénu' a o dva roky později získal titul mistra Evropy.

Své první kola ve Formuli, obkroužil ve Formuli BMW.

V roce 2003 začal závodit v německém mistrovství Formule BMW, ve kterém pětkrát vyhrál a v celkové klasifikaci šampionátu obsadil druhou příčku. O rok později už v této kategorii s převahou získal titul mistra Německa, když vyhrál 18 z 20 závodů. Získal titul Nováček roku.

Pro rok 2005 přestoupil do vyšší kategorie, do evropského šampionátu Formule 3, kde s 64 body získal celkové páté místo a stal se nováčkem roku. Pětkrát byl na podiu, ale žádný závod se mu nepodařilo vyhrát, a to také díky dominanci Lewise Hamiltona. V září téhož roku testoval vůz formule 1 Williams FW27 za odměnu, za svůj úspěch ve Formuli BMW v loňském roce.

V sezoně 2006 se stal vicemistrem evropského mistrovství Formule 3, se ziskem 75 bodů a čtyř vítězství. V témže roce také závodil ve světové sérii Formule Renault. Debutoval na italském okruhu v Misaně, kde skončil druhý za Pastorem Maldonadem. Ovšem ten byl po závodě diskvalifikován, a tak Vettel dodatěčně získal své první vítězství v této sérii. Ovšem v dalším závodě na belgickém okruhu Spa-Francorchamps utrpěl zranění. Při havárii ho zasáhly letící střepy vozu a téměř mu uřízly prst. Předpokládalo se, že nebude moci závodit několik týdnů. I přes toto zranění závodil už další víkend na okruhu v Zandvoortu v závodě mistrů F3, kde skončil na šestém místě.

Od Grand Prix Turecka 2006 se Vettel stal třetím jezdcem týmu BMW Sauber. Poté, co dosavadní rezervní jezdec Robert Kubica nahradil od maďarské grand prix Jacquese Villeneuva, který byl z týmu vyhozen.

Vettel zazářil při svém prvním vystoupením s BMW Sauber, když během turecké grand prix vyhrál druhou část pátečního volného tréninku. Stejný kousek se mu povedl při následující italské grand prix, kdy vyhrál oba páteční volné tréninky.

Formule 1:
2007: BMW
Robert Kubica byl po vážné nehodě v kanadské Grand Prix nahrazen právě Vettelem. Vettel ho nahradil pouze v Grand Prix USA a nevedl si vůbec špatně. Do závodu startoval ze sedmé pozice a závod dokončil na poslední bodované příčce, na osmém místě. Díky tomu se stal nejmladším pilotem formule 1, který dokázal bodovat v závodě, ve věku 19 let a 349 dní.

2007-2008:
Toro Rosso BMW Sauber musel 31. července 2007 Vettela uvolnit, protože má smlouvu s Red Bullem. Vettel nahradil od maďarské grand prix v týmu Toro Rosso propuštěného Scotta Speeda. Ještě před samotným závodem bylo potvrzeno, že v sezoně 2008 bude Vettel také závodit za Toro Rosso, společne se Sébastienem Bourdaisem.

V deštivém závodě v Číně dojel na 4. místě a získal tak pro tým Toro Rosso zatím jeho nejlepší umístění v historii.

Sezóna 2008 začala pro Vettela přímo katastrofálně. Ani jeden z prvních čtyř závodů nedokončil, a ve třech z nich skončil už v prvním kole. Pokaždé se zapletl do kolize s jinými jezdci. První dokončený závod tak přišel až v Turecku, nicméně to bylo až 17. místo. Další závod, Grand Prix Monaka, se mu ale povedla, a on vybojoval 4 body za 5. místo. Hned v dalším závodě, v Kanadě, si připsal další bod, za 8. místo. V druhé polovině sezóny se začal zlepšovat a hned dvakrát po sobě bodoval. Vrchol však přišel v Itálii. Celý víkend na okruhu Monza pršelo a to Vettelovi evidentně hrálo do karet. V kvalifikaci senzačně vybojoval pole position. To ale nebylo vše. Pršelo i v závodě a Vettel si stylem start-cíl dojel senzačně pro vítězství. Zároveň to bylo první vítězství i pro stáj Toro Rosso, která o stupně vítězů rozhodně ještě moc nebojuje. Vettel se tak stal nejmladším jezdcem, který kdy vyhrál Grand Prix.

2009 Red Bull
17. července 2008 bylo oznámeno, že Sebastian Vettel přestupuje z týmu Toro Rosso do Red Bullu.Tuto sezónu se mu velice vedlo. Získal celkem 8 podií (4x1.místo,2x2.místo,2x3.místo) a stal se vícemistrem (2.místo)

2010
Vettelovi začala sezóna dobře. V 1. závodě vyhrál kvalifikaci, ale kvůli technice se propadl na 4. místo. Problémy s technikou ho doprovázely i další závod, které kvůli ní nedokončil. Vyhrál až následující závod v Malajsii. Dál střídal dobré s horšími výsledky. V Turecku se při předjíždění srazil s týmovým kolegou Webberem, což vedlo k vyostření jejich vztahu. Velkou cenu Valencie s přehledem vyhrál. Při závodě ve Velké Británii dostal na úkor Webbera nové přední křídlo, své totiž rozbil.Závod ale dokončil až na 6.místě po chybném startu. V deštivé Velké ceně Belgie při předjíždění měl kolizi s monopostem Jensona Buttona a dojel 15. Po tomto závodu začal být odepisován a skoro nikdo už mu nevěřil. V Itálii ale už dojel čtvrtý po riskantní jízdě, kdy absolvoval skoro celý závod na jedné sadě pneumatik a vyměnil je až kolo před koncem. V Singapuru byl z celého pole jediný, kdo stíhal Alonsa a dojel druhý. Japonsko se neslo ve znamení deště a Vettelova jasného vítězství. Okruh v Koreji byl zbrusu nový, dokončený těsně před závodem. Vettel vedl skoro celý závod, ale 10 kol před koncem mu vypověděl službu motor.Nakonec se zjistilo že se zlomila ojnice. Celý svět formule jedna šokovalo chování Vettela který prohlásil těsně po závodu že mu je to už jedno. V Brazílii si bez potíží dojel pro vítězství. Poslední závod v Abu Zabí byl klíčový pro získání mistrovského titulu.Vettel měl před startem nejmenší šanci na to získat titul.Vettel ale postavil na hlavu všechny prognózy.Jelikož zvítězil, Alonso se vinou chybné taktiky propadl na sedmé místo a Webber dojel až za Alonsem,Vyneslo německému pilotovi titul mistra světa o 4 body. Stal se tak nejmladším šampionem v historii. Za celou sezónu dosáhl na 10 pole positon, pět závodů vyhrál, dvakrát byl druhý a třikrát třetí.

2011
Sezóna 2011 začíná s nejlepším možným scénářem. Z prvních devíti závodu vyhrál 6 a zbylé závody byl 2.V dalších byl 2x 2.místo 1x 4.místo 1x 3.míto a 3x 1.místo. V Japonsku jsi dojel pro 2. titul mistra světa.