Stanislav Matějovský zahájil svou závodní kariéru v roce 1979, kdy vstoupil do světa automobilového sportu s vozem LADA do automobilových soutěží, které byly postupně vystřídány účastí v závodech automobilů do vrchu a startem v závodech na...
Životopis
Stanislav Matějovský zahájil svou závodní kariéru v roce 1979, kdy vstoupil do světa automobilového sportu s vozem LADA do automobilových soutěží, které byly postupně vystřídány účastí v závodech automobilů do vrchu a startem v závodech na okruzích s vozy Lada, VW Golf a Toyota.
Závodní aktivity nedobrovolně přerušil na 2 roky z důvodu těžkého úrazu při automobilových závodech na mosteckém okruhu. Po této pomlce následuje velmi úspěšná sezóna 1989, kdy na voze Suzuki Swift vyhrál každý podnik seriálu mistrovství republiky v závodech do vrchu a celkově získal titul mistra ve třídě N 1300.
V roce 1990 se mimo mistrovství republiky účastnil také mistrovství Evropy, kde se zařadil mezi Evropskou špičku. Po startech ve Ford Fiesta Cupu a 24hodinovém vytrvalostním závodě na Nürburgringu jeho závodní dráha pokračovala přestupem od osobních vozů k závodním tahačům. Za volantem závodního tahače Liaz ve třídě Race Truck strávil téměř pět sezón. Tato éra byla v roce 1997 přerušena startem jeho syna Michala (v té době již mistra ČR v závodech motokár) v náročném anglickém kartingovém seriálu McLaren Mercedes Champions of the Future Championships. Pro návrat v roce 2000 byl připraven velkolepý a výjimečně zajímavý projekt: start ve třídě Super Race Truck, ETRC.
V závodní sezóně 2000 Evropského poháru tahačů Stanislav Matějovský hájil barvy nově vzniklého týmu Šmídl Truck Racing Team. V rámci projektu začala i nová spolupráce Stanislava Matějovského s kopřivnickou automobilkou Tatra. Matějovského Tatra, opatřená motorem značky M.A.N., se v premiérové sezóně rozhodně neztratila. Jezdec absolvoval celý seriál a některými výsledky pronikl mezi širší špičku této kategorie.
I v roce 2001 se Stanislav Matějovský se svým týmem pravidelně účastnil akcí programového kalendáře Evropského poháru tahačů a průběžné výsledky, stejně jako četné prezentační akce doma i v zahraničí, byly stálým podnětem pro zájem medií. Seriál závodů roku 2001 pak vyvrcholil úspěchem skutečně mimořádným. Stanislav Matějovský na závodním speciálu TATRA se v Evropském poháru tahačů ve třídě Super Race Truck B umístil na prvním místě a získal tak velmi ceněný titul mistra Evropy. Byl to obrovský úspěch jak pro Truck Racing Team, tak i pro značku Tatra.
Před zahájením seriálu závodů FIA European Truck Racing Cup 2002 došlo na základě dlouhodobé spolupráce mezi společností TATRA a.s. Kopřivnice a Truck Racing Teamu Stanislava Matějovského k dohodě o vzájemné užší spolupráci. Tatra a.s. se rozhodla vytvořit vlastní závodní tým. Motivací pro vznik ryze českého továrního týmu byl také úspěch Stanislava Matějovského s vozem Tatra Jamal Evo II v roce 2001. Nový tovární tým vstupil do seriálu FIA Evropského poháru tahačů 2002 pod názvem Tatra Truck Racing Team. Závodní vůz pro sezónu 2002 nesl název Tatra Jamal Evo III a oproti loňské verzi měl nejen zcela nový design, ale lišil se i v řadě technických detailů.
Po skončení tříletého projektu v kategorii Super Race Truck se Stanislav Matějovský rozhodl ukončit svoji závodní kariéru. Do "jeho" závodního vozu pak na nějaký čas usedl nadějný Adam Lacko a Matějovský sám se dále věnoval a věnuje přípravě manžerské činnosti v oblasti automobilového sportu. Další současnou aktivitou Stanislava Matějovského je manažerská činnost v několika společnostech, např. vede moderní truckové centrum SMTC a.s. Hradec Králové (www.smtc.cz).
Závodní aktivity nedobrovolně přerušil na 2 roky z důvodu těžkého úrazu při automobilových závodech na mosteckém okruhu. Po této pomlce následuje velmi úspěšná sezóna 1989, kdy na voze Suzuki Swift vyhrál každý podnik seriálu mistrovství republiky v závodech do vrchu a celkově získal titul mistra ve třídě N 1300.
V roce 1990 se mimo mistrovství republiky účastnil také mistrovství Evropy, kde se zařadil mezi Evropskou špičku. Po startech ve Ford Fiesta Cupu a 24hodinovém vytrvalostním závodě na Nürburgringu jeho závodní dráha pokračovala přestupem od osobních vozů k závodním tahačům. Za volantem závodního tahače Liaz ve třídě Race Truck strávil téměř pět sezón. Tato éra byla v roce 1997 přerušena startem jeho syna Michala (v té době již mistra ČR v závodech motokár) v náročném anglickém kartingovém seriálu McLaren Mercedes Champions of the Future Championships. Pro návrat v roce 2000 byl připraven velkolepý a výjimečně zajímavý projekt: start ve třídě Super Race Truck, ETRC.
V závodní sezóně 2000 Evropského poháru tahačů Stanislav Matějovský hájil barvy nově vzniklého týmu Šmídl Truck Racing Team. V rámci projektu začala i nová spolupráce Stanislava Matějovského s kopřivnickou automobilkou Tatra. Matějovského Tatra, opatřená motorem značky M.A.N., se v premiérové sezóně rozhodně neztratila. Jezdec absolvoval celý seriál a některými výsledky pronikl mezi širší špičku této kategorie.
I v roce 2001 se Stanislav Matějovský se svým týmem pravidelně účastnil akcí programového kalendáře Evropského poháru tahačů a průběžné výsledky, stejně jako četné prezentační akce doma i v zahraničí, byly stálým podnětem pro zájem medií. Seriál závodů roku 2001 pak vyvrcholil úspěchem skutečně mimořádným. Stanislav Matějovský na závodním speciálu TATRA se v Evropském poháru tahačů ve třídě Super Race Truck B umístil na prvním místě a získal tak velmi ceněný titul mistra Evropy. Byl to obrovský úspěch jak pro Truck Racing Team, tak i pro značku Tatra.
Před zahájením seriálu závodů FIA European Truck Racing Cup 2002 došlo na základě dlouhodobé spolupráce mezi společností TATRA a.s. Kopřivnice a Truck Racing Teamu Stanislava Matějovského k dohodě o vzájemné užší spolupráci. Tatra a.s. se rozhodla vytvořit vlastní závodní tým. Motivací pro vznik ryze českého továrního týmu byl také úspěch Stanislava Matějovského s vozem Tatra Jamal Evo II v roce 2001. Nový tovární tým vstupil do seriálu FIA Evropského poháru tahačů 2002 pod názvem Tatra Truck Racing Team. Závodní vůz pro sezónu 2002 nesl název Tatra Jamal Evo III a oproti loňské verzi měl nejen zcela nový design, ale lišil se i v řadě technických detailů.
Po skončení tříletého projektu v kategorii Super Race Truck se Stanislav Matějovský rozhodl ukončit svoji závodní kariéru. Do "jeho" závodního vozu pak na nějaký čas usedl nadějný Adam Lacko a Matějovský sám se dále věnoval a věnuje přípravě manžerské činnosti v oblasti automobilového sportu. Další současnou aktivitou Stanislava Matějovského je manažerská činnost v několika společnostech, např. vede moderní truckové centrum SMTC a.s. Hradec Králové (www.smtc.cz).