Je to pohádkový příběh. Chudý kluk, slušné vychování, skromná gesta. A najednou ho oslavuje celé mistrovství světa silničních motocyklů. Myslím, že ho málokdo nezná. Pomalu se z něj stal nejlepší motocyklový závodník. Často se říká \\'náš...

Životopis

Je to pohádkový příběh. Chudý kluk, slušné vychování, skromná gesta. A najednou ho oslavuje celé mistrovství světa silničních motocyklů. Myslím, že ho málokdo nezná. Pomalu se z něj stal nejlepší motocyklový závodník. Často se říká \\'náš Tomáš\\'.. Thomas Lüthi, švýcarský motocyklový závodník se dostal na vrchol díky českému týmu ELIT Grand Prix.

Díval se ze stupňů vítězů dolů a nemohl uvěřit. Devatenáctiletému klukovi uznale tleskal i Valentino Rossi, sedminásobný mistr světa silničních motocyklů. Thomas Lüthi, nový světový šampion ve třídě stopětadvacítek.

Má upřímné oči a přátelskou povahu. Sebevědomí mistra světa u něj ale nenajdete. Nevykřikuje, že jsou soupeři padavky, nenadává na techniku, neproklíná smůlu. Je stejný jako na začátku toho kolotoče. Skromný Švýcar, který vyrostl na statku v rodině instralatéra. Každý vydělaný frank šel na závodění, i když Lüthi v německém mistrovství jezdil až za bodovanou patnáctkou. Právě kvůli nevýkonné technice. Ale nestěžoval si. Dřel, snažil se, ze všech sil bojoval i o dvacátou příčku. Díky tomu se dostal do mistrovství světa a na jeho trůn.

Nová hvězda se rodila, rok 2003 přinesl druhé místo v Katalánsku, ale také těžký pád při Velké ceně v Brně. Naštíplá pánev bolet přestala, jenže incident jakoby předznamenal, co se bude dít dál. Čtyři pády na úvod dalšího ročníku šampionátu, zlomená lopatka z italského Mugella a stop na tři závody. Žádné stupně vítězů, maximem bylo 11. místo z Malajsie. I proto nikdo nečekal, že Lüthi bude vítězit nebo dokonce bojovat o titul mistra světa. Dostal k dispozici psycholožku, staral se o něj jezdecký lektor, absolvoval závodní školu. A dařilo se mu, sbíral stupně vítězů i první místa. Začal snít, ale na motorce se pořád držel reality. I posledních pět kol závěrečného závodu sezony ve Valencii, kdy před sebe začal pouštět soupeře. Byl tak blízko titulu, že už nechtěl udělat chybu. Deváté místo v cíli mu bohatě stačilo. A jeho nejhorší okamžik pro rok 2005? Pád v Japonském Motegi, když mu soupeři přejeli obě nohy.

V roce 2006 se mu až tak nedařilo, problémy s technikou, pády, ale také silná konkurence. Pro rok 2007 přešel o třídu výš do 250cc. Český tým se přejmenoval na Emmi - Caffe Latte Aprilia. Elit však nebyl vypuštěn ze sponzorů. I přesto, že Thom změnil jak třídu, tak i motocykl (dříve jezdil na hondě) nemusíme se bát, že by se Thomas ztratil. V každém závodě podává vynikající výkon, bojuje s těmi nejlepšími, ale občas to nedopadne, tak jak by si přál.. jak on.. tak i jeho fanoušci..

Tým: česká stáj Emmi - Caffe Latte Aprilia

Startovní číslo: 12

Motocykl: APRILIA RSW 250

Výška: 172 cm

Váha: 54 kg

Hobby: wakeboarding, jízda na motocyklu, snowboard, další sporty


KARIÉRA:
1997
- Švýcarsko Pocketbike 3.místo

1998
- Švýcarsko Pocketbike 2.místo

1999
- Švýcarsko Pocketbike 1.místo

2000
- Švýcarsko Pocketbike 1.místo

2001
- ADAC Junior Cup 6.místo

2002
- IDM mistrovství Německa, třída 125cc 3.místo
- závod ME Most 2.místo
- GP Portugalsko 9.místo, MS do 125cc 27.místo

2003
- MS do 125cc 15.místo

2004
- MS do 125cc 25.místo

2005
- MS do 125cc Mistr světa kubatury do 125cc v českém týmu Elit Grand Prix, čtyři vítězství

2006
- MS do 125cc 8.místo

2007
- MS do 250cc --- zatím 7.místo