Upravit profil
Po otcově smrti, když jí byly tři roky, převzala na sebe povinnosti živitelky rodiny (matka a dvě starší sestry). Dva roky navštěvovala veřejnou školu ve Fort Lauderdale a pak různé školy v New Yorku. Už od svých tří let se uplatnila jako dětská...
Životopis
Po otcově smrti, když jí byly tři roky, převzala na sebe povinnosti živitelky rodiny (matka a dvě starší sestry). Dva roky navštěvovala veřejnou školu ve Fort Lauderdale a pak různé školy v New Yorku. Už od svých tří let se uplatnila jako dětská modelka pro reklamy a zásilkové katalogy.
Od raného dětství také působila ve filmu a v TV, kde hrála jednu z hlavních rolí - Thalie Menningerová - v komediálním seriálu Dobie Gillis (1959-60) a jako host se objevila v seriálech Goodyaer Television Playhouse (1957), Zane Grey Theater (1960), Adventures in Paradise (1962, Dobrodružství v ráji), Naked City (1962, Nahé město), Route 66 (1962), The Fugitive (1964, Uprchlík), Cimarron Strip (1968) aj. Psychické vypětí, jakému byla vystavena, způsobilo, že se už v devíti letech nervově zhroutila.
V souvislosti s tím začala mít problémy se závislostí na alkoholu a drogách, které vyvrcholily jejím pokusem o sebevraždu. Poté, co byla angažována do Hollywoodu, absolvovala odbornou průpravu v tamní škole pro herecký dorost Professional School. Ve filmu dlouho ztělesňovala typ mladičké, sexuálně smyslné nymfy v nenáročných komediích, určených dospívajícímu publiku.
Teprve ve zralejším věku od konce 60. let prokázala větší dramatický talent: Sue Ann Stepaneková, která zmanipuluje mentálně nevyrovnaného mladíka (Anthony Perkins) ke dvěma vraždám, v kriminálním dramatu s prvky černé komedie Hezký jed (r. N. Black); svůdná dcera "černého" výrobce whisky Alma McCainová, kvůli níž opustí manželku venkovský šerif (Gregory Peck), v baladickém dramatu z jižanského venkova 40. let Držím se v řadě (r. J. Frankenheimer).
Hereckou cenou na MFF v Benátkách 1972 a nominací na Zlatý glóbus 1972 byl zhodnocen její výkon v roli psychicky nemocné herečky Marie Wyethové v psychologickém dramatu podle bestselleru Joan Didionové Ber to, jak to je (r. F. Perry). Do nejužšího okruhu nominovaných na Oscara 1977 se dostala díky vedlejší úloze Katherine Dunnové, starší a impulzivnější sestry učitelky hluchoněmých dětí (Diane Keatonová), v psychologickém dramatu podle románu Judith Rossnerové Hledání pana Goodbara (r. R. Brooks).
Zaujala rovněž úlohou manželky válečného dopisovatele z Vietnamu (Michael Moriarty), který se s kamarádem (Nick Nolte) zaplete do obchodu s narkotiky, v kriminálním dramatu podle románu Roberta Stonea Psí vojáci (r. K. Reisz). Zajímavou zkušenost, jež jí vynesla nominaci na cenu BAFTA 1984, podstoupila v gangsterské fresce Tenkrát v Americe (r. S. Leone), kde ztvárnila postavu Carol, milenku mocného gangstera (James Woods), v časovém rozmezí třiceti let.
V 90. letech se připomněla výraznou vedlejší rolí duševně nevyrovnané manželky předčasně penziovaného detektiva (Robert Duvall), řešícího svůj poslední případ, v psychologickém krimidramatu Volný pád (r. J. Schumacher). Její soukromý život byl často předmětem zájmu bulvárního tisku. Z manželství s Claudem Harzem (1965-71) pochází dcera Natasha a z manželství s hercem Dudleyem Moorem (1975-80) má syna Patricka (nar. 1976). Od 1985 je jejím manželem houslista Pinchas Zuckerman.
Od raného dětství také působila ve filmu a v TV, kde hrála jednu z hlavních rolí - Thalie Menningerová - v komediálním seriálu Dobie Gillis (1959-60) a jako host se objevila v seriálech Goodyaer Television Playhouse (1957), Zane Grey Theater (1960), Adventures in Paradise (1962, Dobrodružství v ráji), Naked City (1962, Nahé město), Route 66 (1962), The Fugitive (1964, Uprchlík), Cimarron Strip (1968) aj. Psychické vypětí, jakému byla vystavena, způsobilo, že se už v devíti letech nervově zhroutila.
V souvislosti s tím začala mít problémy se závislostí na alkoholu a drogách, které vyvrcholily jejím pokusem o sebevraždu. Poté, co byla angažována do Hollywoodu, absolvovala odbornou průpravu v tamní škole pro herecký dorost Professional School. Ve filmu dlouho ztělesňovala typ mladičké, sexuálně smyslné nymfy v nenáročných komediích, určených dospívajícímu publiku.
Teprve ve zralejším věku od konce 60. let prokázala větší dramatický talent: Sue Ann Stepaneková, která zmanipuluje mentálně nevyrovnaného mladíka (Anthony Perkins) ke dvěma vraždám, v kriminálním dramatu s prvky černé komedie Hezký jed (r. N. Black); svůdná dcera "černého" výrobce whisky Alma McCainová, kvůli níž opustí manželku venkovský šerif (Gregory Peck), v baladickém dramatu z jižanského venkova 40. let Držím se v řadě (r. J. Frankenheimer).
Hereckou cenou na MFF v Benátkách 1972 a nominací na Zlatý glóbus 1972 byl zhodnocen její výkon v roli psychicky nemocné herečky Marie Wyethové v psychologickém dramatu podle bestselleru Joan Didionové Ber to, jak to je (r. F. Perry). Do nejužšího okruhu nominovaných na Oscara 1977 se dostala díky vedlejší úloze Katherine Dunnové, starší a impulzivnější sestry učitelky hluchoněmých dětí (Diane Keatonová), v psychologickém dramatu podle románu Judith Rossnerové Hledání pana Goodbara (r. R. Brooks).
Zaujala rovněž úlohou manželky válečného dopisovatele z Vietnamu (Michael Moriarty), který se s kamarádem (Nick Nolte) zaplete do obchodu s narkotiky, v kriminálním dramatu podle románu Roberta Stonea Psí vojáci (r. K. Reisz). Zajímavou zkušenost, jež jí vynesla nominaci na cenu BAFTA 1984, podstoupila v gangsterské fresce Tenkrát v Americe (r. S. Leone), kde ztvárnila postavu Carol, milenku mocného gangstera (James Woods), v časovém rozmezí třiceti let.
V 90. letech se připomněla výraznou vedlejší rolí duševně nevyrovnané manželky předčasně penziovaného detektiva (Robert Duvall), řešícího svůj poslední případ, v psychologickém krimidramatu Volný pád (r. J. Schumacher). Její soukromý život byl často předmětem zájmu bulvárního tisku. Z manželství s Claudem Harzem (1965-71) pochází dcera Natasha a z manželství s hercem Dudleyem Moorem (1975-80) má syna Patricka (nar. 1976). Od 1985 je jejím manželem houslista Pinchas Zuckerman.